BMW 118i Sport Line: “1” numaranız olmaya aday!
Bir
BMW’ye ulaşmanın en kolay yolu olan 1 serisi artık yeni yüzüyle
yollarda. 2004 yılından beri yollarda olan E87 kasa kodlu 1 serisi 2011
yılı Haziran ayında yerini F20 kodlu ikinci jenerasyona bıraktı. Sport
Line ve Urban Line adındaki ana iki donanım paketiyle iki farklı 1
serisi deneyimi yaşatan yeni BMW, eskisinden çok daha verimli ve
donanımlı bir araç. BMW 1 serisinin baz fiyatını seçilen donanım paketi
ve opsiyonlarla beraber neredeyse iki katına çıkarmak mümkün. Her ikisi
de 1.6 litre olmak üzere 116i’de 136 hp, 118i’de ise 170 hp güç üreten
iki farklı versiyona sahip yeni modelde 1.6 litrelik dizel bir seçeneğin
olmaması ise ülkemiz için büyük dezavantaj.
Tasarım
BMW modellerinin pek çoğu insanların geneli tarafından beğenilirken 1 serisi hiçbir zaman bu genellemenin içine giremedi. Eski 1 serisinin özellikle ön tasarımı çok eleştirilmişti. Yeni 1 serini bekleyenler çok daha saldırgan bir görünüm umuyorlardı. BMW daha modern görünen bir otomobil ortaya çıkarttı ama yine de yeni 1 serisinin genel olarak çok beğenildiği söylenemez. Modelde ilk dikkati çeken çok teknolojik görünen ön farlar oluyor. Angel Eye özellikli Xenon farlar gece olduğu kadar gündüzleri de iyi görünüyorlar. Boylamasına yerleştirilmiş motor sebebiyle uzun bir motor kaputuna sahip 1 serisi, markanın ‘Z4’ modelinden izler taşıyor. Arka kısmını pek çok kişi tarafından VW Polo’ya benzetilmesinin en büyük nedeni stop grubu. Buna rağmen 1 serisinin arkadan görünümü son derece şık. 4324 mm uzunluğa sahip BMW 1, en büyük rakibi Audi A3’ten 86 mm daha uzun. Buna rağmen BMW’nin 360 litrelik bagaj hacmi Audi A3’ten sadece 10 litre daha büyük.
Alışılmış bir BMW sürüş pozisyonu sunan 1 serisi sportif ve rahat koltuklarıyla karşılıyor bizi. Yere çok yakın oturma pozisyonu görüş açıları konusunda ise çok büyük bir dezavantaj yaşatmıyor. Sürücünün etrafını saran kokpit yapısı spor bir otomobilde oturuyormuşsunuz hissi yaşatıyor. Bu sınıf bir araçta bu sıkışıklığı herkesin yaşamak istemeyeceği ise kesin! Sport Line donanım paketiyle beraber gelen kırmızı dikişli direksiyon ve piyano siyah kaplamayı süsleyen kırmızı şeritler içerideki sportiflik hissini arttırıyor. Modelin içerisinde en çok dikkat çeken kısım orta konsolun üst kısmında sabit olarak bulunan geniş bilgi ekranı. Son derece fazla özellik gösterebilen ekran Türkiye haritası yüklü navigasyona ev sahipliği yapıyor. Sistemin katlanıp kapanabilmesi iyi olabilirdi. Tasarım ödülü alabilecek kadar iyi görünen otomatik vites kolunun hemen yanında BMW’nin 1 serisinde standart olarak sunduğu sürüş deneyimi butonunu görüyoruz. Sürüş deneyimi düğmesiyle motorun gaz tepkilerini, direksiyon, süspansiyon ve DSC sisteminin ayarlarını değiştirebildiğimiz otomobilde Comfort, Sport ve ECO PRO modları standart sunuluyor. 8 kademeli otomatik şanzıman, değişken spor direksiyon ve BMW Sport stili opsiyonları tercih edildiğinde ise Sport+ modu da sunuluyor.
Motor
BMW 118i’de görev yapan 1.6 litrelik turbo beslemeli motor 1500 d/d’dan 4500 d/d’ya kadar 250 Nm tork üretiyor ve bu sayede istediğiniz anda sizi koltuğunuza yapıştırabiliyor. 4800 d/d’de 170 hp güç üreten ünite BMW’nin 8 kademeli otomatik şanzımanıyla gücünü arka aksa aktarıyor. ESP sisteminin dizginlemesine sık sık ihtiyaç duyan modelde, sistemi tamamen devreden çıkarıp eğlenceli sürüşler yapmak da mümkün. Tüketim değerleri yönünden şaşırtıcı derecede başarılı olan 118i’de sıkışık trafikte ekonomi yapmamıza olanak sağlayan Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor. Sürüş deneyimi butonu yardımıyla seçilen ECO Pro modunda 1 serisi sürüş tarzınıza göre hesaplamalar yaparak aynı yakıtla normalden ne kadar fazla yol yapabileceğinizi yol bilgisayarı ekranından gösteriyor. Tasarruf meraklıları bu moddaki yönelendirmelere uyarak 1 serisinde 5 lt/100 km civarında yakıt tüketim değerleri yakalayabilir. Bizim normal bir sürüş tarzında yaptığımız sürüşlerde ise tüketim 8.1 lt/100 km olarak belirlendi.
BMW her zaman sürüş zevkini konfordan bir adım önde tuttu. Bu otomobilde de durum aynı şekilde devam ediyor. Aracın süspansiyon sistemi konfordan çok yol tutuşa yönelik geliştirilmiş. Buna rağmen konforun yetersiz olduğu kesinlikle söylenemez. Araç yoldan gelen derin olmayan darbeleri başarılı şekilde emebiliyor. Daha büyük çukurlarda ise büyük jant ebatının da etkisiyle biraz sarsılıyorsunuz. Ön koltuklardaki konfor seviyesi ile arka koltuklardaki konfor seviyesi arasında ise uçurum var. Arkada oturan yolcular için sunulan diz mesafesi selefine göre artmasına rağmen hala çok kısıtlı ve ortada oturan yolcunun çok eziyet çekeceği ortada. BMW yüksek şaft tüneli sorununu hala aşamadı. Sürüş dinamikleri açısından hiçbir eleştirilecek noktanın olmadığı 1 serisi bütün rakiplerinden daha iyi bir yol tutuşu ve daha eğlenceli bir sürüş sunuyor. 50:50’ye yakın ağırlık dağılımına sahip olan modelin dengeli sürüşünü bu sınıftaki başka hiç modelde bulamazsınız.
Güvenlik
BMW’nin yenilediği kompakt HB modeli 1 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 1 serisinin kabini tamamen stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. BMW aynı korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve farklı oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan çarpışma testinde de mankenlerin vücudunda iyi koruma gözlendi. Defalarca yapılan yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı ise BMW koltukları ortalama koruma sağlayabildi.
Yorum-Selim ERKEK
Kaliteli malzemelerle şekillendirilmiş, güçlü ve en önemlisi alıştığımız BMW sürüş zevkini veren yeni 1 serisi, farklı olmak isteyenler için üretilmiş. BMW 1 serisi rakiplerinden daha iyi olduğu için alınacak bir otomobil değil. Mantığı ile hareket eden biri iseniz bu BMW’yi satın almak için gerekli sebepleri bulamayacaksınız. Bu otomobili sevdiğiniz için satın almalısınız. Otomobil sürüş dinamikleri açısından bende iz bırakan bir model olsa da sıkışık iç mekanı ve dört kişiyken bile sıkışık yolculuk yapılması otomobile biraz daha mesafeli olmama sebep oluyor. Test aracımızdaki büyük ekrandan bahsetmeliyim birazda, şimdiye kadar bir otomobilde gördüğüm en işlevsel sistemlerden biri olduğunu söyleyebilirim. Geri görüş kamerası, navigasyon ekranı, detaylı yol bilgisayarı ve doküman görüntüleyici olmanın dışında bu ekrandan internete girebiliyorsunuz, fotoğraflarınızı ve videolarınızı izleyebiliyorsunuz. USB bağlantı üzerinden güncellenebilen sisteme BMW’nin özel uygulamalarını indirerek anında Facebook ve Twitter hesabınızı görüntüleyebilirsiniz. Sonuç olarak BMW 1 serisi insanı eğlendiren bir otomobil ama benim için sadece eğlenceli olması kafi değil. Yeni Audi A3’ü ve Mercedes Benz A serisini gördükten sonra BMW 1 daha iyi değerlendirilecektir.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 170 hp 4800 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-4500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,5 s | |
Maksimum Hız: | 222 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,5 lt | |
Şehir Dışı: | 4,8 lt | |
Karma: | 5,8 lt | |
Test: | 8,1 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4324 mm | |
Genişlik: | 1765 mm | |
Yükseklik: | 1421 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2690 mm | |
Bagaj Hacmi: | 360/1200 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 52 lt | |
Boş Ağırlık: | 1390 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder